viernes, 22 de octubre de 2021

Planta 4

Síntesi

 La pel·lícula tracta sobre la vida de uns amics que son pacients de càncer a un hospital, els tres van en cadira de rodes per que els hi han amputat la cama per combatre la malaltia, ells s'ho passen bé a l'hospital, però sempre estan pensant en quan sortiran, i si sortiran.

Un dia arriba un noi nou a l'hospital, que te símptomes de tenir un tumor, al principi no volia conèixer a ningú per acaba sent un més de grup, ja que tenen que jugar una final d'un torneig de basquet i els hi falta un jugador. 

Després, un dels amics, Izan, es troba a una noia a la planta de psicologia, i al dia següent se la troba al menjador i l'ajuda a menjar, ja que ella es anorèxica, uns dies després ell queda amb ella per la nit al passadís de l'hospital i es troben. Acaben acordant que ella menjarà si ell es deixa fer la quimioteràpia per sortir abans de l'hospital.

També, es revela que un dels amics del grup tindrà que sotmetir-se a la quimioteràpia, i acaba morint i el grup d'amics se'n adonen, al final de la pel·lícula el noi que havia arribat fa poc, descobreix que a les proves no tenia cap tumor i li donaran l'alta.

El dia abans de que se'n vagi es fa una festa on va Estopa, i els noies estan molt contents perquè son molt fans d'ell, la pel·lícula acaba amb el noi anant-se a casa i el grup d'amics quedant-se a l'hospital.


Comentari


Penso que es una bona pel·lícula, que sap transmetre el que es un hospital i com es senten els pacients que hi ha a dins sense tenir que fer molta drama. 

La pel·lícula es entretenida i es fa curta, lo unic que no m'acaba d'agradar es el final, que em sap a poc.

En lo que tracta als personatges i les seves situacions, el protagonista i els seus amics tenen que passar per una situació molt dura i a una edat molt temprana, en lo personal, no sabria si jo fos capaç de suportar el que ells passen, em sembla que son persones molt fortes i lluitadores.


Símbols


Càncer

Cuando el cáncer se pueda prevenir con años de antelación | Ciencia | EL  PAÍS


El càncer es una malaltia molt greu que mata a moltíssimes persones a l'any a tot el mon, i, que moltes de les seves variants no tenen cura avui en dia

A la pel·lícula es molt important, ja que es la raó de que els personatges estiguin ahi i que s'hagin conegut, fa que ells s'assenten molt malament i hagin perdut una cama, pero dintre de lo malalt, almenys han pogut coneixer moltes bones persones per això

Jo he tingut molta sort i mai ningun familiar cercà ho patit, pero no em puc ni imagina com de dur ha de ser que patir-lo o que algun dels teus familiars o amics ho pateixi


Hospital

Hospitales Sanitas - Médicos y centros

A l'hospital ingressen moltes persones a diari, algunes per problemes lleus, i altres per problemes més greus.

A la pel·lícula es l'escenari que se'ns presenta des del minut 1, i tota la pel·lícula es desarrolla a dintre, els personatges no volen estar allí, però com no tenen cap alternativa s'ho intenten passar bé amb les poques cosses que poden fer

A la meva vida mai he estat ingressat a l'hospital a la meva vida, però si que hi he anat moltes vegades per que les meves aviès han estat moltes vegades ingressades; es un lloc que a vegades transmet por, ja que hi ha moltes persones en estat crític i moltes vegades vas a l'hospital i no saps si podràs tornar a veure a la persona que esta ingressada.


Basquet 

La mayor tienda de básquet de Europa abre en Terrassa

El basquet es un esport practicat per milions de persones al voltant del mon, tracta de encestar una pilota a una cesta nomes utilitzant les mans

A la pel·lícula passen molt del seu temps a l'hospital jugant a basquet en cadira de rodes, ells juguen torneigs i fan un amic gracies al basquet perquè necessiten un jugador per al torneig

En lo personal no m'agrada molt el basquet, mai m'ha agradat, i menys quan uns quants dels meus amics van començar a jugar-lo i a vegades queden nomes per jugar-hi, i jo no vaig sovint amb ells ja que no m'ho passo bé practicant-ho


No hay comentarios:

Publicar un comentario